Dag 21; Whales

21 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Geweldige dag gehad vandaag.

Vanmorgen zijn we begonnen in het tennispark en museum hier in Newport. Heel mooi om de originele oude baan te zien waarop veel tennislegendes hebben gespeeld. Ook het museum en de Wall of Fame waren uitgebreider en interessanter dan we gedacht hadden. Van winkelen is dus niets gekomen, maar die schade hel en we nog wel in.

We moesten snel richting Narrangasset, waarvandaan de boot zou vertrekken. Richting Atlantische Oceaan in de hoop walvissen te zien... Het duurde wel even voor we ver genoeg uit de kust waren zodat het ook diep genoeg was om evt walvissen tegen te komen.

Maar eerst kwamen we een aantal keer tussen grote scholen dolfijnen terecht. Zo geweldig om te zien hoe die met zijn allen met de golven spelen, springen en zwemmen. De boot ging dan rond varen en en groot aantal sprong dan door de golven achter de boot heen. Heel leuk... Volgens de kapitein moeten het honderden geweest zijn omdat we een aantal grote groepen zijn tegengekomen.

Maar een walvis of ander dier (zoals haai of zeeschildpad), was moeilijker. Op verschillende plaatsen zijn we geweest. Als laatste uiteindelijk naar een zgn "mudhole" gevaren. En toen hadden we eindelijk "beet". Er zwom een vinvis, waarschijnlijk met jong, want volgens de kapitein zie je deze dieren bijna altijd alleen. En het was zo indrukwekkend om zo'n dier in het echt te zien. Vlak naast de boot... Echt zó ontzettend mooi...

Omdat we lang gezocht hadden waren we heel last weer terug in de haven, maar dat was het zeker waard. Op de terugweg lekker buiten gegeten bij een gezellig restaurant en nu met een verbrande neus even de blog bijwerken.

Morgen het laatste stukje naar Newark en dan vliegen we donderdagavond rond 18:00 uur (plaatselijke tijd) alweer terug... Maar nu eerst nog even nagenieten...